Viktig Information till kunder!
Jag är godkänd för F-skatt (FA-skatt), momsregistrerad & Företagsförsäkring hos Länsförsäkringar.
För att BOKA:
https://www.sumupbookings.com/sandras-djurvard
Hur bokar jag?
För att boka en tid så går ni in på min egna boknings sida där alla tjänster som jag erbjuder mina kunder, finns samlade.
När man ska göra en bokning så fyller man i sina kontaktuppgifter för att kunna få automatisk boknings påminnelse och för att jag ska kunna kontakta er. Det finns en ruta som det står "meddelande" - som ny kund vill jag att man fyller i djurets namn, ålder samt om det är något viktigt gällande djuret som jag behöver veta om av säkerhetsskäl exempelvis att man vet med sig att ens hund biter vid kloklipp eller att ens katt biter eller rivs vid hantering. Det kan också vara att man vet att djuret har ont någonstans med mera.
Eftersom jag har ett annat arbete också så ser jag helst att man tar kontakt via formuläret här på sidan så återkopplar jag så snart jag kan.
Självklart går det bra att kontakta mig på sociala medier, via mejl eller här via hemsidan om man har frågor och vill veta mer!
Jag är alltså inte alltid tillgänglig att nå på telefon via samtal men det går alldeles utmärkt att skicka iväg ett sms!
Avbokning?
Behöver man avboka sin tid så gör man det så fort man kan så tiden kan gå till någon annan som står i kö.
Kostnadsfri avbokning till och med 24h timmar innan bokat besök.
Avbokning mellan 24-12 timmar innan bokat besök debiteras kunden 50% av bokad tjänsts kostnad.
Avbokning samma dag som bokat besök debiteras 80% av den bokade tjänstens totalbelopp.
Kommer man inte på sin bokade tid och jag inget hört från kund så blir kunden debiterad fullt pris vilket motsvarar den tjänst kunden bokat. En faktura eller betalnings länk skickas då ut till kund.
Hur går ett besök till?
Beroende på hur djuret är som individ så får vi anpassa besöket därefter. Vanligtvis så kommer man med sitt djur, jag tar emot er och en relativt snabb överlämning av ert djur till mig görs för att det ska bli så lätt för djuret som möjligt - ofta blir det jobbigare för djuret att lämnas kvar om ägare stannar för länge så en enkel överlämning är att föredra.
Ni som djurägare lämnar alltså ert djur hos mig under tiden jag arbetar tillsammans med djuret. När jag är klar så hör jag av mig att ni får hämta er fyrbenta vän.
Jag arbetar i hemmiljö och eftersom jag bara är mig själv så tar jag mig bara an en kund i taget.
Våra egna djur är inte med i utsett arbetsutrymme där ert djur vistas!
Vilka djur tar jag emot?
Hit är alla djur välkomna!
Hund, katt, kanin, marsvin, iller, råtta, fågel är några exempel.
Jag har full förståelse för att djuret kan uppvisa rädsla, aggression, stress för att det helt enkelt inte tycker om situationen och det är inget ovanligt! Alla individer är välkomna och jag uppskattar verkligen att man som djurägare tar sitt ansvar gentemot sitt djur och mot mig som ska arbeta med djuret på ett tryggt sätt där säkerheten för inblandade kommer i första hand, talar om dessa saker för mig för att jag ska kunna förbereda på bästa sätt.
Anser jag att det finns risk för min egen eller djurets säkerhet så vidtar jag lämpliga åtgärder som exempelvis kan vara att djuret försätts med munkorg eller tratt runt halsen för att inte kunna bita.
Pälsvårds produkter
I den mån jag kan så använder jag mig av pälsvårds produkter från märket Tauro Proline. De har produkter med naturligt innehåll som främjar både hud, päls och miljön.
Förebygga smittspridning
Hygienen är mycket viktig för både min egna och för kundernas skull.
Jag försöker att tänka miljövänligt så gott det går och för städ och desinfektion använder jag mig utav EKODES som eliminerar svamp, bakterier, virus med 99%. Naturligt Rent har en allrengöring som är biologisk vilket betyder att medlet är baserat på naturliga mikro-organismer för nedbrytning av organiska ämnen och även tar bort lukt.
Jag använder engångshandskar för varje kund, rengör arbetsutrymmet samt rengör/steriliserar verktyg mellan varje kund.